Kanał Sueski i 400-metrowy kontenerowiec. W ruchu jest 280 statków

  • Rzecznik kierownictwa Kanału Sueskiego powiedział, że planowane są co najmniej dwie próby wyciągnięcia statku z mielizny, gdy fala uderzyła w sobotę.
  • Shoai Kisen, japońska firma będąca właścicielem kontenerowca, powiedziała, że ​​co najmniej 10 wież zostało wysłanych do pomocy w eksploatacji Kanału Sueskiego.
  • W sobotę Let Agency poinformowała, że ​​korki na drogach były duże dla około 280 statków poza Kanałem Sueskim. Niektóre statki zaczęły zmieniać kurs, a dziesiątki statków nadal płynęły, powiedział Refinitive.
  • Więcej takich informacji można znaleźć na stronie głównej Onet.pl.

Firma, której zlecono uratowanie 400-metrowego kontenerowca Ever Given, jest bardzo ostrożna i mówi o „dniach, a nawet tygodniach”, aby zablokować kanał.

Evergreen, podróżujący pod panamską banderą i przewożący towary na trasie Azja-Europa, wjechał we wtorek na wąski pas między Afryką a Półwyspem Synaj. W pobliżu miasta Suez, około 6 km na północ od południowego wejścia do kanału, kontenerowiec utknął na jednym pasie kanału.

Bernhard Schultz Ship Management (PSM), firma wsparcia technicznego statku, powiedział w piątek, że próba usunięcia go z mielizny nie powiodła się. Istnieje teraz plan spuszczenia wody z wewnętrznych komór statku, a dwa statki mają przybyć do niedzieli, aby spróbować przesunąć statek wraz z innymi statkami, powiedział BSM.

Zdjęcie: PAP / EPA / MAXAR TECHNOLOGIES HANDOUT

Kanał Sueski został zablokowany

Dwie próby wyciągnięcia statku

Rzecznik organu zarządzającego Kanałem Sueskim (SCA) powiedział, że w sobotę planowano co najmniej dwie próby wyciągnięcia statku z mielizny, gdy fala uderzyła w ziemię. Powiedział, że czas tych wysiłków zależy od fal. AP powiedziano, że nie wymieniono oficjalnego nazwiska, ponieważ nie miał on uprawnień do udzielania informacji dziennikarzom.

READ  Oszałamiająca nowa sala koncertowa Landmark w Polsce jest wyposażona w największy w Europie Środkowej szybki system L-ISA

Shui Kisen, japońska firma będąca właścicielem kontenerowca, powiedziała, że ​​wysłała co najmniej 10 wież, aby pomóc w obsłudze Kanału Sueskiego. Yukito Hikaki, prezes Shoi Kitchen, powiedział na konferencji prasowej w siedzibie firmy w Imabari w zachodniej Japonii, że pracownicy próbują pogłębiać brzegi i zrywać mieliznę, gdy w morzu w pobliżu dziobu statku zaczął się przypływ.

Shoi Kisen powiedział w sobotnim oświadczeniu, że rozważa usunięcie kontenerów w celu uwolnienia statku i że powinien on spróbować zawieść, ale byłby to trudny krok.

Biały Dom twierdzi, że zaoferował Egiptowi pomoc w ponownym otwarciu kanału. – Mamy sprzęt i możliwości, które nie są dostępne w większości krajów; „Wiemy, co możemy zrobić i co możemy zrobić, aby pomóc” – powiedział w piątek dziennikarzom prezydent Joe Biden.

W sobotę Let Agency poinformowała, że ​​korki na drogach były duże dla około 280 statków poza Kanałem Sueskim. Niektóre statki zaczęły zmieniać kurs, a dziesiątki statków nadal płynęły w kierunku kanału, powiedział Refinitive.

Przedłużenie ważnej drogi wodnej spowoduje opóźnienia w globalnym łańcuchu dostaw. Około 10 proc. Handel światowy przepływa kanałem, który jest szczególnie ważny dla transportu ropy naftowej. PA zwraca uwagę, że zamknięcie może wpłynąć na ruch ropy i gazu z Bliskiego Wschodu do Europy.

Henry Herrera

„Irytująco skromny fanatyk telewizyjny. Totalny ekspert od Twittera. Ekstremalny maniak muzyczny. Guru Internetu. Miłośnik mediów społecznościowych”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top