Kanał Sueski i 400-metrowy kontenerowiec. W ruchu jest 280 statków

  • Rzecznik kierownictwa Kanału Sueskiego powiedział, że planowane są co najmniej dwie próby wyciągnięcia statku z mielizny, gdy fala uderzyła w sobotę.
  • Shoai Kisen, japońska firma będąca właścicielem kontenerowca, powiedziała, że ​​co najmniej 10 wież zostało wysłanych do pomocy w eksploatacji Kanału Sueskiego.
  • W sobotę Let Agency poinformowała, że ​​korki na drogach były duże dla około 280 statków poza Kanałem Sueskim. Niektóre statki zaczęły zmieniać kurs, a dziesiątki statków nadal płynęły, powiedział Refinitive.
  • Więcej takich informacji można znaleźć na stronie głównej Onet.pl.

Firma, której zlecono uratowanie 400-metrowego kontenerowca Ever Given, jest bardzo ostrożna i mówi o „dniach, a nawet tygodniach”, aby zablokować kanał.

Evergreen, podróżujący pod panamską banderą i przewożący towary na trasie Azja-Europa, wjechał we wtorek na wąski pas między Afryką a Półwyspem Synaj. W pobliżu miasta Suez, około 6 km na północ od południowego wejścia do kanału, kontenerowiec utknął na jednym pasie kanału.

Bernhard Schultz Ship Management (PSM), firma wsparcia technicznego statku, powiedział w piątek, że próba usunięcia go z mielizny nie powiodła się. Istnieje teraz plan spuszczenia wody z wewnętrznych komór statku, a dwa statki mają przybyć do niedzieli, aby spróbować przesunąć statek wraz z innymi statkami, powiedział BSM.

Zdjęcie: PAP / EPA / MAXAR TECHNOLOGIES HANDOUT

Kanał Sueski został zablokowany

Dwie próby wyciągnięcia statku

READ  Polska zamknie najbardziej zanieczyszczoną elektrownię w Europie do 2036 r. | Węgiel

Rzecznik organu zarządzającego Kanałem Sueskim (SCA) powiedział, że w sobotę planowano co najmniej dwie próby wyciągnięcia statku z mielizny, gdy fala uderzyła w ziemię. Powiedział, że czas tych wysiłków zależy od fal. AP powiedziano, że nie wymieniono oficjalnego nazwiska, ponieważ nie miał on uprawnień do udzielania informacji dziennikarzom.

Shui Kisen, japońska firma będąca właścicielem kontenerowca, powiedziała, że ​​wysłała co najmniej 10 wież, aby pomóc w obsłudze Kanału Sueskiego. Yukito Hikaki, prezes Shoi Kitchen, powiedział na konferencji prasowej w siedzibie firmy w Imabari w zachodniej Japonii, że pracownicy próbują pogłębiać brzegi i zrywać mieliznę, gdy w morzu w pobliżu dziobu statku zaczął się przypływ.

Shoi Kisen powiedział w sobotnim oświadczeniu, że rozważa usunięcie kontenerów w celu uwolnienia statku i że powinien on spróbować zawieść, ale byłby to trudny krok.

Biały Dom twierdzi, że zaoferował Egiptowi pomoc w ponownym otwarciu kanału. – Mamy sprzęt i możliwości, które nie są dostępne w większości krajów; „Wiemy, co możemy zrobić i co możemy zrobić, aby pomóc” – powiedział w piątek dziennikarzom prezydent Joe Biden.

W sobotę Let Agency poinformowała, że ​​korki na drogach były duże dla około 280 statków poza Kanałem Sueskim. Niektóre statki zaczęły zmieniać kurs, a dziesiątki statków nadal płynęły w kierunku kanału, powiedział Refinitive.

Przedłużenie ważnej drogi wodnej spowoduje opóźnienia w globalnym łańcuchu dostaw. Około 10 proc. Handel światowy przepływa kanałem, który jest szczególnie ważny dla transportu ropy naftowej. PA zwraca uwagę, że zamknięcie może wpłynąć na ruch ropy i gazu z Bliskiego Wschodu do Europy.

READ  Wraz z odejściem prezesa, PKO Bankowi grozi niepewność ze względu na polską niepewność polityczną

Henry Herrera

„Irytująco skromny fanatyk telewizyjny. Totalny ekspert od Twittera. Ekstremalny maniak muzyczny. Guru Internetu. Miłośnik mediów społecznościowych”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *