Dlaczego Apple promuje termin „przetwarzanie przestrzenne” w odniesieniu do swojego nowego zestawu słuchawkowego Vision Pro?

Dlaczego Apple promuje termin „przetwarzanie przestrzenne” w odniesieniu do swojego nowego zestawu słuchawkowego Vision Pro?

SAN FRANCISCO (AP) – Apple bardzo wyczekiwany Zestaw słuchawkowy Vision Pro trafił na półki sklepowe w piątekprawdopodobnie zaczniesz widzieć więcej osób noszących futurystyczne okulary Google, które mają zwiastować erę „informatyki przestrzennej”.

To ezoteryczny styl technologii, który dyrektorzy Apple i jego guru marketingu próbują wepchnąć do głównego nurtu. Dzieje się tak przy jednoczesnym unikaniu innych powszechnie używanych terminów, takich jak „rzeczywistość rozszerzona” i „rzeczywistość wirtualna”, aby opisać transformacyjną moc produktu promowanego tak ogromnego jak iPhone wydany w 2007 roku.

„Nie możemy się doczekać, aż ludzie poczują tę magię” – powiedział w czwartek dyrektor generalny Apple Tim Cook podczas omawiania Vision Pro z analitykami.

Vision Pro będzie także jednym z najdroższych produktów Apple’a, którego cena wyniesie 3500 dolarów – a więc jest to poziom cenowy, przy którym większość analityków spodziewa się, że firma może sprzedać jedynie milion lub mniej urządzeń w pierwszym roku swojego istnienia. Jednak w pierwszym roku obecności tego urządzenia na rynku Apple sprzedało tylko około 4 miliony iPhone'ów, a obecnie sprzedaje ich ponad 200 milionów rocznie, więc istnieje historia tego, co początkowo wydawało się niszowym produktem, które przekształciło się w coś, co powiązało się ze sposobem interakcji ludzi z tym. Żyj i pracuj.

Jeśli tak się stanie w przypadku Vision Pro, odniesienia do obliczeń przestrzennych mogą zakorzenić się we współczesnym języku tak samo, jak komputery mobilne i osobiste — dwie wcześniejsze rewolucje technologiczne, w tworzeniu których Apple odegrał kluczową rolę.

Czym zatem jest przetwarzanie przestrzenne? To sposób na opisanie przecięcia otaczającego nas świata fizycznego ze światem wirtualnym stworzonym przez technologię, przy jednoczesnym umożliwieniu ludziom i maszynom harmonijnej interakcji z obiektami i przestrzeniami. Realizacja tych zadań często wiąże się z elementami rzeczywistości rozszerzonej (AR) i sztucznej inteligencji (AI), czyli dwóch podzbiorów technologii, które pomagają w umożliwieniu obliczeń przestrzennych, powiedziała Kathy Hackel, wieloletnia konsultantka branżowa, która obecnie prowadzi startup. W aplikacjach Vision Pro.

READ  Zły, zdenerwowany, zły, zwiedziony - naśladowcy Wordle zostawiają fanów wściekłej darmowej gry

„To kluczowy moment” – powiedział Hackl. „Obliczenia przestrzenne umożliwią urządzeniom zrozumienie świata w sposób, w jaki nigdy wcześniej nie były w stanie tego zrobić. Zmieni to interakcję człowiek-komputer i ostatecznie każdy interfejs – czy to samochód, czy zegarek – stanie się urządzeniami do przetwarzania przestrzennego. „

Na znak podekscytowania wokół zestawu słuchawkowego Vision Pro, ponad 600 nowo zaprojektowanych aplikacji będzie natychmiast dostępnych do użytku w zestawie słuchawkowym. Zdaniem Apple’a. Wachlarz zastosowań obejmie szeroką gamę sieci telewizyjnych, usługi strumieniowego przesyłania wideo (choć na liście zauważalnie nie ma Netflixa i Google'owego YouTube), gry wideo i różnorodne opcje edukacyjne. Od strony biznesowej usługa wideokonferencji Zoom i inne firmy udostępniające narzędzia do spotkań online również stworzyły aplikacje dla Vision Pro.

Ale Vision Pro może ujawnić inną niepokojącą stronę tej technologii, jeśli wykorzystanie w niej obliczeń przestrzennych będzie tak przekonujące, że ludzie Zacznij inaczej patrzeć na świat Kiedy przestaną nosić słuchawki i zaczną wierzyć, że życie jest ciekawsze, gdy patrzy się na nie przez okulary. Ten scenariusz może zaostrzyć uzależnienie od ekranu, które stało się powszechne od czasu debiutu iPhone'a, i pogłębić izolację, jaką zwykle kultywuje uzależnienie od technologii cyfrowych.

Apple nie jest jedyną znaczącą firmą technologiczną pracującą nad produktami do obliczeń przestrzennych. Przez ostatnie kilka lat Google pracował nad projektowaniem 3D Usługa wideokonferencji o nazwie „Project Starline” Opiera się na „realistycznych” obrazach i „magicznym oknie”, dzięki czemu dwie osoby siedzące w dwóch różnych miastach czują się tak, jakby przebywały razem w tym samym pokoju. Ale Starline nie został jeszcze szeroko rozpowszechniony. Meta Platforms, spółka matka Facebooka, również od lat sprzedaje zestaw słuchawkowy Quest jako platformę do obliczeń przestrzennych, choć firma nie pozycjonowała jeszcze urządzenia w ten sposób.

READ  Najnowsze modele Z Fold5 i Z Flip5 firmy Samsung zmieniają sposób, w jaki konsumenci postrzegają urządzenia składane

Natomiast Vision Pro jest wspierany przez firmę posiadającą umiejętności marketingowe i lojalność klientów, która ma tendencję do wywoływania trendów.

Choć zrealizowanie przez Apple swojej wizji dzięki Vision Pro byłoby dużym osiągnięciem, koncepcja obliczeń przestrzennych istnieje już od co najmniej 20 lat. W 132-stronicowy artykuł badawczy Na ten temat opublikowany przez MIT w 2003 roku Simon Greenwald przedstawił argument, że automatyczne spłukiwanie toalet jest prymitywną formą obliczeń przestrzennych. Greenwald poparł swoje rozumowanie, zauważając, że toaleta „wyczuwa ruch użytkownika, aby stymulować przepływ”, a „przestrzeń interakcji systemu jest prawdziwą przestrzenią ludzką”.

Oczywiście Vision Pro jest znacznie bardziej zaawansowany niż toaleta. Jedną z najbardziej fascynujących funkcji Vision Pro są wyświetlacze o wysokiej rozdzielczości, które mogą odtwarzać nagrania wideo 3D wydarzeń i ludzi, sprawiając wrażenie, jakby te spotkania miały miejsce od nowa. Apple położył już podwaliny pod sprzedaż Vision Pro, włączając możliwość nagrywania, jak to nazywa, „wideo przestrzenne” w luksusowych modelach iPhone’a 15 wprowadzonych na rynek we wrześniu.

Zestaw słuchawkowy Apple reaguje także na gesty dłoni i ruchy oczu użytkownika, starając się sprawić, by urządzenie sprawiało wrażenie kolejnego elementu ludzkiej fizjologii. Podczas noszenia zestawu słuchawkowego użytkownicy będą mogli także przeciągać i układać zestaw wirtualnych ekranów komputerów za pomocą samych rąk, Podobna do sceny z Tomem Cruisem W filmie „Raport mniejszości” z 2002 roku.

Obliczenia przestrzenne „to technologia, która zaczyna dostosowywać się do użytkownika, zamiast wymagać od niego dostosowania się do technologii” – powiedział Hackel. „Wszystko powinno być takie naturalne”.

Czas pokaże, jak normalne mogłoby się to wydawać, gdybyś siedział przy kolacji z kimś, kto nosi okulary, zamiast od czasu do czasu wpatrywać się w swój smartfon.

Michaela Liedtke, Associated Press

READ  Overwatch 2 Sezon 4 Błąd w ocenie denerwuje gracza i bada Blizzarda

Randolph Howe

„Zła entuzjasta podróży. Irytująco skromny ćpun internetu. Nieprzepraszający alkoholiczek”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *