David Zoff, twórca serii „God of War”, dołącza do Polskiego Studia Gier Filmowych [Tylko u nas]

Takiej zmiany w polskim przemyśle jeszcze nie było. Zatrudniono znanych deweloperów, takich jak Chris Avellon czy Stuart Black, ale z zamiarem stworzenia konkretnych gier. Teraz legendarna osoba zostanie członkiem komitetu nadzorczego i konsultantem polskiej firmy. Pomyśli również o swojej własnej grze.

Movie Games to jedna z wielu firm wywodzących się bezpośrednio z najlepszego dramatopisarza, największa na polskim rynku akcji wśród twórców i wydawców gier oraz hojny inwestor z ponad 110 firmami. Obie firmy są oczywiście uważane za kompetentne w branży. Skutecznie odrzucają nierentowne projekty na wczesnym etapie i często robią małe produkty przy niewielkich inwestycjach, co procentuje nawet dzień na ich pierwszy pokaz. Do listopada 2020 roku film urósł o 539 procent. I 10 mln zł przychodu.

Jednocześnie obie firmy są popularne wśród małych mediów, o których większość mediów nie wspomina. Gry filmowe nie mają jeszcze jakościowej produkcji, odbije się to szerokim echem i zaznaczy to studio na mapie twórców gier w tej części Europy.

Gry Filmowe przekonały nas, gdy odwiedziliśmy ich firmę w 2018 rokuWybrane przez nich projekty powinny mieć coś „unikalnego i atrakcyjnego” oraz powinny być „wystarczająco interesujące i oryginalne”, aby początkujący gracze mogli się bronić. Punkt zwrotny miał zostać wydany w tym roku ”.Siła 303: Bitwa o Anglię„, Ustawiony w bliskim sąsiedztwie premiery dwóch kinowych filmów na ten sam temat. Tak się nie stało, a gra – podobnie jak filmy – nie została odpowiednio oceniona.

bDXiREJP

Jednak Movie Games nie poddało się. „Do 2021 roku wchodzimy w segment AA” – mówi Pyotr Knip, szef marketingu firmy. AA, czyli gry wysokobudżetowe, stworzyło studio liczące od kilku do kilkudziesięciu osób. Nie próbując dorównać wielkim hitom tworzonym przez kilkusetosobowe zespoły, ale aspiracjami włamania się do „dobrej jakości średniej półki”.

To legenda branży, David Zaff – znana i wciąż żywa marka, która przyciągnęła uwagę innych twórców ”Bóg wojny”, Nowa część czeka obecnie na miliony graczy.

bDXiREJV

Entuzjazm dla małych projektów

– Koniec z perswazją. Po zagraniu w „Beyond Lust” sam zacząłem przeglądać listę ich gier. Nie wszystkie tytuły mnie interesowały, ale niektóre najwyraźniej mi się podobały. Tworzę gry od ponad 20 lat i tęsknię za grami, które robią gry filmowe. Byłem podekscytowany pomysłem współpracy – zgadza się Jaff.

Jednak polska firma nie poprosiła Jaffa o stworzenie dla nich nowego „God of War” ani o prowadzenie grupy już teraz. David zostaje zatrudniony jako „kandydat do rady nadzorczej” i konsultant firmy, jednak, jak podkreśla, „nie jest to rola, której szuka sam”.

bDXiREJW

Jednak gry filmowe nie mają reputacji. Jeśli chodzi o nagłówki – trudno powiedzieć, które gry są najbardziej oczekiwane. Jaka byłaby reakcja, gdy gracze zobaczą legendę kariery związaną z firmą z kluczowymi tytułami, różnymi symulatorami i umiarkowanie dobrze ocenianymi grami erotycznymi?

– Całkowicie mnie to nie obchodzi. Osobiście lubię robić, co chcę, co mnie podnieca. To prawda, że ​​czasami odnoszę sukcesy, a czasami przegrywam z powodu takiej postawy, ale to jedyny sposób na robienie wielkich rzeczy przez cały czas.

Jaff wyjaśnia, że ​​gra, która została sprzedana za 60 000 na początku lat 90., została uznana za sukces. Kawałki. Później liczby te zaczęły zbliżać się do miliona, za który branża gier musiała zapłacić więcej przy mniejszej kreatywności lub słabej skali produkcji.

– Im bardziej rośnie budżet, tym więcej odbiorców Twojego produktu, czy to gry, filmu czy muzyki, jest mniej szalonych i nowatorskich. Z kolei studia średniej wielkości mają największą szansę na tworzenie kreatywnych i potencjalnie przełomowych produktów.

David Joff z Spike TV Video Game Awards (2005)
Źródło zdjęcia: © Getty Images | John Shearer

David Joff z Spike TV Video Game Awards (2005)

Wróć z niebezpieczeństwem

bDXiREJX

„Branża gier zmieniła się ogromnie na przestrzeni lat”, powtarza Jaff. Zwraca uwagę, że wydawcy sportowe z najwyższej półki (AAA) są zdominowani przez duże budżety i że pomimo bardziej ambitnych i kreatywnych gier ryzyko ich powstania jest zbyt duże.

– Kiedy przez dwa lata myślałem o tworzeniu gier dla Sony, znajomy powiedział mi: „Wciąż jest dobrze, wciąż są dobre gry, ale to zupełnie inna firma”. Ryzyko tworzenia gier AAA rośnie i coraz trudniej jest pokonać dziesiątkę pod względem kreatywności i rozrywki, których oczekują gracze, mówi Jaff.

– Sony to świetne studio, ma wiele kreatywnych pomysłów, ale musi dużo „wygrać”. Właśnie zostały zwolnione „Return” to absolutnie genialna i ambitna gra. Aby osiągnąć taki efekt, musieliśmy zrezygnować z produkcji z 20 katastrofalnych projektów, o których nigdy nie słyszeliśmy. Jak to się mówi: omlet trzeba ubić kilka jajek.

David Geoff w rozmowie z poligamistą
Źródło zdjęć: © Movie Games

David Geoff w rozmowie z poligamistą

– Jeśli ktoś mnie zapyta, czy chcę być reżyserem nowego „God of War”, – W zależności od tego, jacy są pode mną ludzie – rozważę to, ale … to nie są rzeczy, które chcę robić teraz. Gry AAA stały się tak duże, że jest tak wielu „szefów kuchni w kuchni”, że przestajesz łamać swoją osobistą wizję.

bDXiREJY

Dlatego Jaff zrobiłby coś zupełnie innego w grach filmowych. Przynajmniej na razie.

Szukasz chemii

Codzienna praca i obowiązki Davida? Choć może się to wydawać dziwne, na razie czegoś takiego nie ma.

– David tworzył nie tylko gry wysokobudżetowe, ale także gry niezależne. Obecnie streamuje i rozmawia o grach, więc jest po drugiej stronie – wie, co lubią, a czego nie lubią gracze. Mówi nam różne rzeczy jako producent i krytyk – mówi Pyotr Knip.

– Dodatkowo jako członek zespołu może nas oceniać i krytykować. To przyzwoita rzecz i na tym powinna się skończyć ”- powiedział Mattus Vxiniak, prezes Movie Games.

Mateusz Preczeniak
Źródło zdjęć: © Movie Games

Mateusz Preczeniak

Jiff mówi, że Jiff „powinien prowadzić firmę i zmieniać ją, a nie podnosić poprzeczki sprzedaży ani pomagać w konkretnej grze”. Ale jest bardzo prawdopodobne, że czas na oryginalną grę wkrótce nadejdzie od twórcy „God of War”.

Piotr i Mathews mają nadzieję, że ich współpraca będzie się rozwijać z czasem.

– Chcemy uniknąć pośpiechu. Jeśli jest między nami chemia, tym lepiej. Tak przyzwyczailiśmy się do filmu Platige, bo z rozmowy z nimi mieliśmy pomysły podobne do gier i mogliśmy wszystko poskładać – dodając z wyprzedzeniem.

Platige chce tworzyć gry z grami filmowymi. "Saga przygodowa i gangsterska"

Platige chce tworzyć gry z grami filmowymi. „Gangster Adventure Saga”

Nie ma wyjątków

Jak będzie wyglądać nowa gra? Starsi fani zdecydowanie liczą na powrót popularnego „Twisted Metal”, ale Jaff szybko studzi emocje. Przyjeżdżając do nowego obszaru i aktualizując stary.

– To skomplikowane. Niezależnie od tego, czy jest to remake, czy nowa gra, która dotyka bardzo popularnej serii, która od dawna nie była produkowana, istnieje pewne ryzyko. Gra staje się inaczej postrzeganym wspomnieniem dla różnych ludzi. Kiedy wydaliśmy ostatnią grę w 2012 roku, niektórzy polubili ją ze względu na tryb online. Ale byli też tacy, którzy go nienawidzili, ponieważ chcieli podkreślić historię z poprzednich gier. Jeśli nie spełnisz oczekiwań wszystkich i opublikujesz grę pod znaną marką, narobisz tylko porządnego bałaganu.

Jednak przy dobrze rozwiniętej współpracy Jaff nie wyklucza możliwości powstania tematu tworzenia internetowej bijatyki samochodowej, która może być inspirowana sukcesem „Twisted Metal” czy „Rocket League”: „Wydaje się to logiczne że kiedyś porozmawiamy o tym w grach filmowych ”.

Nietrudno też sobie wyobrazić, że Jaff byłby bardziej zaangażowany w sequel „Last From Beyond”. Co dalej? Jaff mówi, że motto zostało wspomniane w pierwszych rozmowach, że Movie Games chce opracować swoją grę AAA w ciągu 5-10 lat, ale nie jest pewien, czy chce ponownie tworzyć gry o tej zdolności.

Henry Herrera

„Irytująco skromny fanatyk telewizyjny. Totalny ekspert od Twittera. Ekstremalny maniak muzyczny. Guru Internetu. Miłośnik mediów społecznościowych”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *