Best Buy do przeglądu rynku zewnętrznego po wykryciu przez CBC wadliwych produktów

Chociaż Best Buy oferuje odnowione urządzenia, twierdzą, że mogą być „jak nowe” na rynku innych firm, a Rynek CBC Dochodzenie wykazało, że niektóre produkty nie były niczym innym.

Po wielokrotnych skargach widzów na awarie sprzętu, kanał CBC sklep Kupiłem 12 z tego, co Best Buy nazywa „odnowiony” sprzętem z zewnętrznego rynku i zostało niezależnie sprawdzone przez ekspertów branżowych. Stwierdzono, że pięć narządów ma problemy kosmetyczne lub funkcjonalne.

W odpowiedzi na ustalenia CBC, Best Buy powiedział w oświadczeniu e-mail: „Przesuwając twoje śledztwo do kolejnej rundy analizy i rozwoju w [Best Buy’s] Zawartość rynku. W szczególności ulepszanie opisów produktów w celu zapewnienia spójności, tak aby klienci mieli jasność co do tego, co kupują. „

  • Obejrzyj pełne śledztwo dziś wieczorem o 20:00 (8:30 NT) w telewizji CBC i Klejnot CBC.

Aby konsumenci mogli wygodnie kupować odnowione urządzenia, firmy takie jak Best Buy muszą wziąć większą odpowiedzialność za sprzedawców zewnętrznych, powiedział Marcus Geisler, profesor marketingu na Uniwersytecie York w Toronto.

„Zasada numer jeden to nie obiecywać, przewyższać” – powiedział Geisler po tym, jak CBC podzieliło się wynikami swojego śledztwa. „Dzisiejszy przypadek był dokładnie odwrotny”.

Best Buy Marketplace obsługuje różnych sprzedawców zewnętrznych oferujących nowe i odnowione urządzenia. Firma twierdzi, że wszyscy sprzedawcy na jej stronie są rygorystycznie weryfikowani i zatwierdzani i oferują tylko „pierwszej klasy” odnowione produkty, które można modyfikować”.Bardziej niezawodny niż nowa wersjaz urządzenia.

Marcus Geisler, adiunkt na Uniwersytecie York, powiedział CBC, że brak standaryzacji wokół definicji „odnowiony” oznacza, że ​​klienci nie zawsze wiedzą, co kupują. (Jeremy MacDonald/CBC)

To twierdzenie, które Geisler uznał za problematyczne.

Część problemu, jak mówi Geisler, polega na tym, że nie ma standardowej definicji tego, czym jest produkt „pierwszej klasy”, czy nawet „odnowiony”.

„Konsumenci powinni być absolutnie krytyczni” – powiedział Geisler. „Odnowione produkty mają lepszy związek między ceną a wartością… Z drugiej strony istnieje jednak również szereg zagrożeń, ponieważ są to urządzenia, które mogły mieć wcześniejsze problemy, które mogły lub nie zostały rozwiązane”.

Przetestowano 4 tablety, 4 smartfony i 4 laptopy

sklep Słyszałem historie od widzów o produktach, które kupili od zewnętrznych sprzedawców w Best Buy, w tym smartfonach z problemami z dźwiękiem i uszkodzonymi skanerami linii papilarnych. W jednym przypadku klient otrzymał iPhone’a, w którym w ciągu kilku miesięcy wystąpił problem z baterią. Kiedy wziąłem go do naprawy, autoryzowany serwis Apple powiedział, że telefon w rzeczywistości miał zostać zniszczony z powodu poprzedniej usterki.

sklep Kupiła cztery tablety, cztery smartfony i cztery laptopy od zewnętrznych sprzedawców Best Buy. Wszystkie aukcje stwierdzały, że sprzęt został odnowiony.

Alex Sebastian, współzałożyciel firmy remontowej Orchard z Toronto, przeanalizował tablety i smartfony. Powiedział, że dwa telefony i dwa tablety nie spełniają standardów jego firmy dotyczących odnowionych urządzeń.

READ  Rynek mieszkaniowy zwolnił w kwietniu, ale średnia cena nadal rośnie w rekordowym tempie

„Język został bardzo zmieniony i w zależności od tego, kiedy go kupiłeś, będzie to oznaczało coś innego” – powiedział Sebastian, którego firma również sprzedaje na rynku Best Buy. „Odmłodzony zdecydowanie oznacza, że ​​jest w pełni funkcjonalny i ma bardzo wysoką ocenę kosmetyczną”.

Według Alexa Sebastiana z Orchard Tech, iPhone XR zakupiony i odnowiony w Best Buy’s Marketplace miał znaczne zadrapania na przednim ekranie. (David Macintosh/CBC)

dwa smartfony Apple iPhone XR i Samsung Galaxy J3 Prime Sebastian powiedział, że obaj mieli zauważalne uszkodzenia kosmetyczne. Według raportu Sebastiana J3 Prime miał „głębokie rysy” na tylnym panelu, podczas gdy iPhone XR miał „duże rysy” na przednim ekranie.

„Nie sądzę, aby mieli odpowiednią ocenę kosmetyków przed ich sprzedażą” – powiedział Sebastian.

Sebastian powiedział, że wszystkie cztery smartfony działają. Ale Geisler mówi, że ta praca nie wystarczy.

„[The J3 Prime is a] Wyraźne naruszenie obietnic złożonych w narracji, które Best Buy twierdzi, że są reprezentacją usługi, z którą mamy do czynienia”.

Nie ujawniając, że byli dziennikarzami, producenci CBC skontaktowali się ze sprzedawcami w sprawie problemów znalezionych przez Sebastiana w telefonach. Sprzedawca Samsunga Galaxy J3 Prime zaoferował etui na telefon, aby ukryć rysy na tylnym panelu. Sprzedawca iPhone’a XR powiedział, że odnowiony telefon może mieć „wady kosmetyczne”, które nie wpływają na funkcjonalność telefonu.

Sebastian miał inne zdanie: „Na podstawie opinii naszych klientów stwierdziliśmy, że najważniejszy jest ekran”.

Oglądaj | Ekspert identyfikuje wady odnowionego tabletu:

Kliknięcie Hałasu na odnowionym iPadzie pokazuje „problematyczne” wykonanie: ekspert

Specjalista od elektroniki Alex Sebastian mówi, że jeden z tabletów zakupionych przez CBC miał ekran, który został nieprawidłowo wymieniony, co spowodowało słyszalny dźwięk kliknięcia. 0:42

Sebastian powiedział, że dwie z czterech tabletek kupionych przez CBC miały bardziej niepokojące problemy. Sebastian powiedział, że iPad Pro ma „problematyczny” ekran, który po naciśnięciu wydaje dźwięk kliknięcia. Powiedział, że dźwięk był wynikiem nieprawidłowego nałożenia kleju podczas wymiany ekranu.

Sebastian dodał, że jeśli iPad zostanie upuszczony, istnieje ryzyko, że z czasem ekran może wystawać z obudowy tabletu.

Sebastian powiedział, że słaba produkcja i nacisk na tył ekranu pozostawiły „jasne plamy” na ekranie Samsunga Galaxy Tab A. (CBC)

Sebastian powiedział, że drugi tablet, Samsung Galaxy Tab A, również miał wymieniony ekran, ale niewłaściwa obsługa i nacisk na tył ekranu pozostawił „jasne plamy” na ekranie.

Kiedy producenci CBC skontaktowali się ze sprzedawcami jako klientami, sprzedawca iPada Pro zaoferował zwrot pieniędzy z bezpłatną wysyłką. Sprzedawca Galaxy Tab A zaoferował również etykietę wysyłkową do zwrotu, ale powiedział, że „sprawdzi zwrot i odpowiednio zwróci zwrot/wymianę”.

READ  Niesamowita kolekcja 230 klasycznych samochodów zostaje odkryta w grze Hidden Barn Discovery

Kiedy producenci ujawnili się jako reporterzy, sprzedawca iPada Pro z „luźnym” ekranem wziął „pełną odpowiedzialność” za „wadę” i zdradził, że nie odnawiał sprzedawanych przez siebie urządzeń. Zamiast tego kupujesz je i oceniasz, testujesz, czyścisz i pakujesz.

„W większości przypadków urządzenia, od których kupujemy [distributors] Nie odnowione urządzenia, ale urządzenia, które były używane i wymienione.”

Sebastian odkrył, że z czterech smartfonów i czterech tabletów zakupionych na CBC Marketplace, które zostały odnowione w Best Buy, połowa miała problemy. (Jeremy MacDonald/CBC)

Sebastian nie znalazł żadnych problemów z pozostałymi dwoma zakupionymi urządzeniami. Nie był jednak pod wrażeniem ogólnego wyniku testowanych produktów. „To nie jest odnowiony produkt, który chcemy zobaczyć na rynku” – powiedział.

Odnowione produkty mają co najmniej 90 dni gwarancji

Notatniki CBC sklep Zakupiony przez Moaza Kamani z Ask Computers. Spośród czterech zakupionych laptopów zauważył, że Chromebook Asus C223NA miał „ciężkie” rysy, które nazwał „Grade B” pod względem kosmetyczki. Internetowy wykaz Chromebooka ostrzegał przed potencjalnymi wadami.

Gdy produkt CBC skontaktował się ze sprzedawcą Chromebooka, jako klient sprzedawca zaoferował zwrot pieniędzy z bezpłatną wysyłką lub 10-procentowy zwrot kosztów za zachowanie produktu.

Kamani powiedział, że wszystkie laptopy działają prawidłowo, ale zauważa, że ​​niektóre zostały zmodyfikowane. Na przykład mówi, że płyta główna została naprawiona na Chromebooku i zauważa, że ​​pamięć RAM i dysk twardy w HP EliteBook 830 zostały zmienione.

Wizytówka online tego Chromebooka ostrzegała przed „potencjalnymi wadami”. (CBC)

W Best Buy Marketplace okres zwrotu może się różnić, ale wszystkie odnowione produkty mają co najmniej 90-dniową gwarancję. W zależności od przyczyny zwrotu może wystąpić opłata za uzupełnienie zapasów lub wysyłkę.

Joan Nixon i partner Richard Hurst odkryli, że jeśli ten 90-dniowy produkt odmładzający zawiedzie, nie masz szczęścia. Para kupiła odnowionego iPada Pro za 800 USD od zewnętrznego sprzedawcy Best Buy. W ciągu kilku miesięcy urządzenie miało problemy.

„Zamierzasz to uruchomić i nie dostaniesz nic”, powiedział Nixon. „[Richard] Uruchomi się ponownie… będzie działać przez kilka dni, a potem zrobi to ponownie. ”

Sprzedawca iPada powiedział Horstowi, że odkąd minęło 90 dni, nic nie mogli zrobić. Best Buy powiedział, że nie może interweniować z tego samego powodu.

Zabrali też iPada do Best Buy, ale personel nie mógł pomóc, ponieważ był to zakup rynkowy.

„[The staff] Wszyscy mówili „Och, nigdy nie kupuj na rynku, ogromny błąd. To sprzedawcy zewnętrzni i nigdy nie wiesz, co dostajesz”. Para powiedziała, że ​​pracownicy sklepu potwierdzili, że urządzenie nie działa.

READ  Statek towarowy o napędzie żaglowym „wykazuje potencjał wiatru”
Joan Nixon i Richard Hurst z Port Berry w Ontario powiedzieli, że odnowiony iPad Pro, który kupili w Best Buy’s Marketplace, przestał działać w ciągu kilku miesięcy (Jeremy MacDonald/CBC)

Giesler powiedział, że Best Buy powinien być bardziej zaangażowany w problemy ze sprzedawcami zewnętrznymi.

„Best Buy jest tutaj przedstawicielem rynku odpowiedzialnym za zarządzanie platformą. Jest odpowiedzialny za łączenie sprzedawców lub sprzedawców z konsumentami i są głównym odpowiedzialnym podmiotem w tym konkretnym systemie rynkowym.”

Po skontaktowaniu się z CBC sklepBest Buy skontaktował się z parą i zaproponował wymianę otwartego iPada.

Pracownicy sklepu Best Buy krytykują rynek stron trzecich

Producenci CBC sklep Udawał się pod przykrywką do pięciu różnych lokalizacji Best Buy w Greater Toronto Area, aby zapytać o zwroty produktów zakupionych od sprzedawców zewnętrznych.

Pomimo przechwałek firmy o sukcesie Best Buy Marketplace, w tym informowania, że ​​jedno na cztery zamówienia wysyłane z bestbuy.ca pochodzi od sprzedawców zewnętrznych, kluczowe znaczenie miała obsada personelu w sklepie.

„Osobiście nie kupuję stamtąd”, powiedział jeden z pracowników. „Nie wiesz, co kupić”.

W innym miejscu pracownik powiedział, że ostrzega klientów, aby kupowali tylko nowe produkty bezpośrednio od Best Buy.

„W takim razie wiesz, że otrzymujesz to, co faktycznie widzisz na stronie internetowej, a nie odnowiony produkt od firmy, która coś naprawiła, ale nie naprawiła tego prawidłowo”.

Oglądaj | Ukryta kamera: co pracownicy Best Buy naprawdę myślą o odnowionej technologii:

Pracownicy Best Buy oglądają przed kamerą przesłuchiwanie rynku zewnętrznego

Marketplace CBC udał się pod przykrywką do pięciu lokalizacji Best Buy w rejonie Toronto, aby wysłuchać opinii pracowników na temat zewnętrznego rynku internetowego firmy. 1:33

W odpowiedzi Best Buy powiedział w oświadczeniu e-mail: „Uruchamiamy program, który pomoże naszym sklepom skutecznie komunikować się na ten temat [the marketplace] naszym klientom.”

Wskazówki, jak kupować odnowione

Sebastian powiedział, że oprócz ograniczenia e-odpadów, zakup odnowionego urządzenia może być dla klienta świetnym sposobem na uzyskanie okazji. Konsumentom kupującym odnowione urządzenia zasugeruj przeprowadzenie badań sprzedawcy, w tym przeczytanie recenzji, sprawdzenie, ile recenzji ma sprzedawca, i upewnienie się, że sprzedawcy oferują akceptowalny okres gwarancji.

„Jeśli nie możesz znaleźć niczego w [sellers]– To wielka czerwona flaga – powiedział Sebastian.

Pomimo „frustrującej” sytuacji Horst i Nixon mają nadzieję, że ich doświadczenie będzie lekcją dla innych.

„Może gdybyśmy mogli pomóc innym nie zostać okradzionym, byłoby to dobre uczucie. Przynajmniej byłoby to dobre” – powiedział Nixon.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *